Rama RIB - Regiotrans / Atelierele C.F.R. Grivita

    Ramele RIB (Rame Inox Banlieue = Rama din inox pentru periferie) si RIO (Rame Inox Omnibus) au fost concepute pentru a putea fi utilizate īn sistem push-pull, fără a fi nevoie de mutarea locomotivei. Ele pot fi formate din maxim nouă remorci, din care una cu post de conducere, una de capăt fără post de conducere si una sau mai multe remorci de mijloc. Codificarea literală remorcilor din ramele de tip RIO si RIB este următoarea:
    -remorcă de capăt cu post de conducere: ZRBx (cu locuri de sezut de clasa a 2a) sau ZRBDx (cu locuri de sezut de clasa a 2a si compartiment pentru bagaje)
    -remorcă de mijloc: ZRBz (cu locuri de sezut de clasa a 2a), ZRABz (cu locuri de sezut de clasa 1 si a 2a) sau ZRABDz (cu locuri de sezut de clasa 1 si a 2a si compartiment pentru bagaje)
    -remorcă de capăt fără post de conducere: ZRAB (cu locuri de sezut de clasa 1 si a 2a), ZRBD (cu locuri de sezut de clasa a 2a si compartiment pentru bagaje) sau ZRABD (cu locuri de sezut de clasa 1 si a 2a si compartiment pentru bagaje)
    Desi, la ramele deja aflate īn circulatie, s-a preferat codificarea cu numere de forma 57-axyz-c (unde a = 1, 2 sau 3, xyz=numarul de serie original SNCF si c=cifra de (auto)control), rama RIB expusă la Zilele Feroviare a primit codificare UIC completă, īnsă, īn opinia mea gresită:
    -50 53 32-04 001-1 pentru vagonul cu post de conducere, cu saloane de clasa 1 si a 2a
    -50 53 22-04 002-2 pentru vagonul de mijloc, clasa a 2a cu loc pentru bagaje
    -50 53 22-04 003-9 pentru vagonul de capăt fără post de conducere, clasa a 2a cu bar
    Pe lāngă faptul că două vagoane complet diferite sunt īncadrate īn aceeasi serie (mai mult, sunt īncadrate ca vagoane ale administratiei feroviare din Romānia, desi sunt private), cei de la Atelierele C.F.R. Grivita au trecut si statia de domiciliu Bucuresti Grivita pe vagoane
    Modernizarea a schimbat radical aspectul vechii rame construită de Francorail-MTE si CIMT Lorraine īn 1980. Vagoanele au fost re-īmpărtite, astfel că salonul de clasa I se găseste īn vagonul cu post de conducere. Călătorii de la clasa I beneficiază si de prize cu tensiunea de 220 V c.a. si frecventa de 50 Hz. Īn plus, a fost montată instalatie de climatizare pentru toată garnitura, iar călătorii sunt urmăriti de un sistem de supraveghere video. Din punct de vedere estetic, aspectul exterior a fost schimbat radical prin aplicarea geamurilor lipite, dar si modernizarea capătului cu post de conducere. Să vedem si cāteva date tehnice pentru ramele nemodernizate (numărul de locuri nu corespunde cu cele modernizate):

  ZRBx ZRBDx ZRBz ZRABz ZRABDz ZRAB ZRBD ZRABD
Lătimea: 2850 mm
Īnăltimea: 3358 mm
Lungimea peste tampoane: 25700 mm 24100 mm 25700 mm
Ampatamentul vagonului: 18600 mm
Ampatamentul unui boghiu: 1670 mm
Īnăltimea podelei peste NSS: 958 mm
Diametrul cercului de rulare - roată nouă: 800 mm
                   - roată complet uzată: 723 mm
Raza minimă de īnscriere īn curbă: 120 m
Viteza maximă: 120 km/h
Masa netă maximă: 34 t 31 t 28,5 t 30 t 31 t 31 t 31,4 t
Masa teoretică a călătorilor: 8 t
Tip boghiuri: ZS 19058 Pa
Distribuitor de aer Charmilles: C3 WLP C3 W1 P
Iluminatul normal: fluorescent, 220 V c.a., 50 Hz
Iluminatul de urgentă: 72 V / convertizor static
Nr. locuri clasa I: 0 0 20 36 56 0 36
Nr. locuri clasa a IIa: 80 - 103 106 64 40 23 64 40
Nr. locuri īn strapontine: 14 - 22 22 14 16 14 17 14
Īncălzirea: radiatoare electrice de 1000 W si 500 W

    Să vedem primul vagon, 50 53 32-04 001-1 cu post de conducere, cu 8 locuri la clasa I si 48 la clasa a IIa:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Interiorul salonului de clasa 1:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Interiorul salonului de clasa a 2a:
Faceti click pentru a mari poza
    Al doilea vagon este 50 53 22-04 002-2, clasa a 2a (56 locuri) cu loc pentru bagaje:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Inscriptii pe exterior:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Plăcuta producătorului:
Faceti click pentru a mari poza
    Instalatia de climatizare:
Faceti click pentru a mari poza
    Spatiu pentru bagaje:
Faceti click pentru a mari poza
    Partea ce se poate deschide a geamurilor poate fi īncuiată cu cheia pătrată:
Faceti click pentru a mari poza
    Interiorul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Usile de acces īn saloanele de călători sunt prevăzute cu butoane pentru deschidere, īnchiderea fiind automată:
Faceti click pentru a mari poza
    Toaleta:
Faceti click pentru a mari poza
    Semnalul de alarmă:
Faceti click pentru a mari poza
    Acest display LCD este instalat īntr-unul din peroanele de acces īn vagon. Scopul lui este să arate călătorilor informatii legate de viteza si pozitia trenului (prin GPS), dar si de statii si ora sosirii si plecării. Se pare ca sistemul de operare a fost instalat de scurt timp pe computerul īn cauză:
Faceti click pentru a mari poza
    Al treilea vagon al garniturii este 50 53 22-04 003-9, vagon de capăt fără post de conducere, clasa a 2a (48 de locuri) cu bar:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza

12. Locomotiva BB 25572 - Regiotrans

    Locomotivele BB 25500 au fost produse de Alsthom pentru S.N.C.F., īntre anii 1964 si 1976, fiind livrate 194 de unităti īn 3 serii. Aceste locomotive pot functiona atāt la tensiunea de 1500 V c.c., cāt si la 25.000 V si 50 Hz c.a..
    Interesant este că cele 3 serii livrate au lungimi diferite: 14.700 mm pentru prima serie (25501-25544), 14.940 pentru a 2a serie (25545-25587) si 15.570 pentru a 3a (25588-25594). Masa unei locomotive este de 79 de tone. Sunt dotate cu 2 motoare tip TAB 660 B1 (cāte unul pe fiecare boghiu), avānd o putere totalī de 2940 kW. Viteza maximă este de 140 km/h. Locomotivele sunt perfect compatibile cu ramele RIB si RIO īn sistem push-pull. La Zilele Feroviare de anul acesta a fost expusă locomotiva BB 25572, proaspăt vopsită īn culorile ramei RIB prezentată anterior:

Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Locomotiva era cuplată doar mecanic si pneumatic de rama RIB:
Faceti click pentru a mari poza
    Cuplele electrice:
Faceti click pentru a mari poza
    Boghiu:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari poza
    Pantograf:
Faceti click pentru a mari poza
    Inscriptii de pe exteriorul cutiei:
Faceti click pentru a mari poza
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Să urcăm īn postul 2 al locomotivei. Pe un perete se află cāteva detalii, printre care si intensitătile maxime ale curentilor prin motoarele electrice de tractiune:
Faceti click pentru a mari poza
    Bordul:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    Frāna de mānă:
Faceti click pentru a mari poza
    Stergătoarele de parbriz sunt actionate, la fel ca la locomotivele ,,noastre", pneumatic si, la nevoie, pot fi actionate manual:
Faceti click pentru a mari pozaFaceti click pentru a mari poza
    O sonerie al cărei rol chiar nu īl stiu:
Faceti click pentru a mari poza

Scris de: Dr2005

Foto de: Dr2005

Atenţie:
Informatiile prezentate au un caracter pur orientativ.
Nu ne asumam raspunderea pentru pagubele directe, indirecte sau circumstantiale produse prin utilizarea acestor informatii.
Va rugam consultati siteurile operatorilor si serviciile specializate de informatii din statiile si agentiile de voiaj pentru confirmarea validitatii datelor.